Koolhydraatarme andijvie ovenschotel

koolhydraatarme andijvie ovenschotel

Wintergerecht: koolhydraatarme andijvie ovenschotel

De dagen worden weer korter, de temperaturen weer een stuk lager. In deze periode is een andijviestamppot eigenlijk niet weg te denken. Helaas bevat dit veel koolhydraten, door de grote hoeveelheid aardappelen. Er zijn wel koolhydraatarme alternatieven, maar die zijn gemaakt met bloemkool en gewoon lang niet zo lekker als de ouderwetse andijviestamppot. Gelukkig is er een alternatief dat wel heel lekker is: de koolhydraatarme andijvie ovenschotel. Jammie!

In het begin vonden we het best lastig dat je sommige dingen niet meer mag eten. Niet dat we nou zo dol zijn op aardappelen of dat we die dagelijks missen, maar als je ineens je favoriete stamppot niet meer ‘mag’ eten is dat toch even slikken. In heel veel alternatieve recepten wordt bloemkool gebruikt als vervanging. Als vervanging voor aardappels, voor rijst en zelfs in een pizzabodem. En we vinden bloemkool best lekker maar om het nou overal in te stoppen is ook weer wat.

In deze koolhydraatarme andijvie ovenschotel zitten al uitgebakken spekjes maar als je wilt, kun je er daarnaast natuurlijk nog vlees bij eten. Een traditionele rookworst, een bal gehakt of een lekkere verse worst.

[amd-zlrecipe-recipe:1]

Wij vinden het zelf altijd erg lekker om de koolhydraatarme andijvie ovenschotel te eten met een klein beetje slasaus. Slasaus bevat 9,5 gram koolhydraten dus dat komt neer op 1,5 gram per eetlepel. Dat is te overzien toch? Sowieso vinden we het belangrijk om niet al te krampachtig te doen. We proberen maximaal 50 gram koolhydraten per dag te eten, maar als dat er een keer 60 of 70 worden is dat ook geen ramp. Het moet tenslotte wel leuk blijven!

Mocht je nog aanvullingen of suggesties hebben voor dit recept, laat dan een reactie achter. We horen uiteraard sowieso heel graag wat je van onze koolhydraatarme andijvie ovenschotel vindt.

Eet smakelijk!

 

 

Please follow and like us: