Koolhydraatarm weekmenu

koolhydraatarm weekmenu producten

Als je eenmaal gewend bent om op de koolhydraten te letten, heb je geen weekmenu meer nodig. Als je net bent begonnen, kan dat wat lastiger zijn. Veel mensen zijn daarom op zoek naar een kant en klaar koolhydraatarm weekmenu. We hebben daarom een koolhydraatarm weekmenu gemaakt dat je als richtlijn kunt gebruiken. We gaan er daarbij vanuit dat je maximaal 50 gram koolhydraten per dag eet.

Onderstaand menu is slechts een voorbeeld.  Als er iets tussen staat, wat je niet lekker vindt, vervang het dan voor iets anders, maar let daarbij wel op dat je een koolhydraatarm alternatief kiest. 

koolhydraatarm weekmenu producten

Zorg ervoor dat je tussen de maaltijden door ook een tussendoortje neemt. Dit kan van alles zijn, bijv. een paar blokjes kaas, evt. gecombineerd met komkommer en tomaat. Of neem komkommer met roomkaas of filet americain. Rol een paar augurken in een plakje ham of besmeer gerookte zalm met een beetje roomkaas. Een handjevol noten, mozzarella of gewoon een gekookt eitje. Genoeg keuze dus!

Hieronder volgt het koolhydraatarme weekmenu. Varieer ermee en verwissel maaltijden onderling. Hoe langer je bezig bent, hoe beter je weet wat wel en niet ‘mag’. Je kunt eindeloos varieren en ook afwisselen met de recepten op onze website.

koolhydraatarm weekmenu

KOOLHYDRAATARM WEEKMENU

Maandag

Ontbijt: omelet met groenten (champignons, paprika, ui)

Lunch: schaaltje Griekse yoghurt met blauwe bessen en een handje amandelen

Diner: Hamburger met plak cheddarkaas, salade met tomaat, augurk, ei, ui met Walden Farms ketchup

Dinsdag

Ontbijt: Gebakken eieren met bacon

Lunch: 2 Wasa Vezelrijk crackers met roomboter en kaas en plakjes komkommer

Diner: Zalm met broccoli

Woensdag

Ontbijt: Gekookt ei, een tomaat en een paar blokjes komkommer

Lunch: Salade met gamba’s (gamba’s bakken, bloemkool kort koken, afkoelen en mengen met komkommer, dille en olijfolie)

Diner: Gegrilde kip met spinazie a la crème

Donderdag

Ontbijt: omelet met champignons en ui

Lunch: smoothie van kokosmelk, blauwe bessen en whey proteïne

Diner: Biefstuk met kruidenboter en haricots verts

Vrijdag

Ontbijt: Roerei met bacon

Lunch: Salade met gerookte kip, tomaat, mozzarella, avocado en Honey Dijon saus van Walden Farms

Diner: Ovenschotel met vis en champignons

Zaterdag

Ontbijt: Griekse yoghurt met blauwe bessen, kokosvlokken/chips en walnoten

Lunch: Omelet (evt. met groenten en/of champignons)

Diner: Bal gehakt met Zaanse mayonaise en sperziebonen, gewokt met champignons en ui

Zondag

Ontbijt: Smoothie van kokosmelk, slagroom, whey proteïne met chocoladesmaak, blauwe bessen

Lunch: Wrap met mayo, kalkoenfilet, bacon en tomaat. Gebruik een slablad als wrap of kies voor deze wraps

Diner: Kippenvleugels met BBQ-saus, spinazie roerbakken, evt. met (kruiden)roomkaas

Eet smakelijk en veel succes!

 

 

 

 

Please follow and like us: