Koolhydraatarm menu voor 7 dagen

koolhydraatarme voeding voorbeelden

Koolhydraatarm menu voor 7 dagen

Een paar weken geleden hebben we al eens een koolhydraatarm weekmenu geplaatst. Omdat we merken dat dit erg gewaardeerd werd, hebben we opnieuw een koolhydraatarm menu voor 7 dagen samengesteld. Dit keer hebben we het, net als het overzicht met de 40 koolhydraatarme snacks, in een duidelijk overzicht gezet. Het bestand kun je opslaan en afdrukken. Handig voor in de keuken!

Er zullen ongetwijfeld gerechten bij zijn met ingrediënten die niet iedereen lekker vindt. Het is uiteraard onmogelijk om een weekmenu samen te stellen dat echt iedereen lekker vindt. De een is vegetarisch, de ander lust geen kaas of eieren.  Probeer dan een alternatief te zoeken of kies een gerecht uit het eerdere weekmenu dat je wel lekker vindt. Alles is onderling te combineren. Vegetariërs kunnen wellicht vleesvervangers gebruiken. Als je een ingrediënt vervangt, let er dan wel op dat het niet te veel koolhydraten bevat.

koolhydraatarme voeding voorbeelden

VARIEER EN COMBINEER NAAR SMAAK

Als richtlijn wordt maximaal 5 gram koolhydraten per 100 gram gehanteerd, maar wees daar vooral niet te krampachtig in. Als je niet van sla houdt, kun je gerust een keer een Wasa Vezelrijk cracker nemen met de rest van de ingrediënten in een recept. Zo’n cracker bevat nog geen 5 gram koolhydraten dus dat past prima binnen in een koolhydraatarme of koolhydraatbeperkte levensstijl.

De 2 weekmenu’s kun je onderling ook combineren, dus geef er je eigen draai aan. Eet wat je lekker vindt. Als je iedere avond met lange tanden zit te eten, is de kans op terugval ook veel groter. Koolhydraatbewust eten is een levensstijl en geen dieet waarbij je ervoor kunt kiezen om maar even een weekje door te bijten. Ga op zoek  naar koolhydraatarme recepten die je lekker vindt, op die manier wordt het vanzelf makkelijker om vol te houden. De weekmenu’s zijn een richtlijn die je kunt gebruiken als voorbeeld, als inspiratie. Voeg toe wat je lekker vindt, laat staan wat je echt niet lekker vindt.

In onze webshop vind je verschillende koolhydraatarme vervangers. Bijv. koolhydraatarme croissants, hamburgers, wraps/tortilla’s en pita’s.

KOOLHYDRAATARM menu voor 7 dagen

KOOLHYDRAATARM WEEKMENU

Succes en eet smakelijk!

Please follow and like us: